מחלל חשוך למואר ומאוורר: כך נראה מייקאובר לבית פרטי

החדרים החשוכים הרגישו לא מאורגנים ופרקטים ובעלי הנכס החליטו לבצע שיפוץ מאסיבי ולהגדיל את החלונות • זו התוצאה

חלל המגורים אחרי השיפוץ. צילום: שירן כרמל

מיקום: כפר סבא.

הנכס: בית פרטי.

תכנון ועיצוב פנים: אורית דרוקר - בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין.

סיפור הפרויקט

מדובר בבית פרטי בכפר סבא שעבר שיפוץ מאסיבי. לפני השיפוץ הבית היה במראה כבד שלא תאם את רוח התקופה ולא היה לטעמם של בעלי הבית - לא מאורגן ולא פרקטי והם חשו שחסר בו איוורור וקלילות.

לבעלי הבית היתה התלבטות עוד בטרם הקנייה, האם לעבור לבית חדש או לרכוש נכס ישן ולשפץ אותו. כשהם נתקלו בנכס הזה הם זיהו פוטנציאל רב ביכולת לפתוח מפתחים חדשים בקירות ולהתיף את החללים באור ולחבר בין הפנים לחוץ. בעלי הבית אוהבים מאוד לבשל ולארח, והמפתחים הרחבים מחדדים זאת.  

שטחי חוץ מטופחים אחרי השיפוץ, צילום: שירן כרמל

פלטת החומרים והצבעים

הדיירים ביקשו מראה עכשווי אך כזה שיעניק חמימות. שימוש בעץ, וצבעים חמים שמשתלבים בגוונים טבעיים וניטרליים יצר את המראה המבוקש. 

הסלון

מערכת הישיבה בחלל המגורים מאפשרת ליהנות מהחלל המעוצב וגם מהצימחייה הירוקה שבמרפסת. רצפת הסלון מעץ במנח אידרת דג (פיש בון) מכניס חמימות נעימה. הפסנתר העתיק, פריט נוסטלגי וסנטימנטלי של בעלי הבית, קיבל מקום של כבוד בין שני חלקי ספרייה שבה אוסף מגוון של ספרי בישול.

הסלון לפני השיפוץ, צילום: ללא
הסלון אחרי השיפוץ, צילום: שירן כרמל

המטבח

השיפוץ כלל טיפול יסודי בקומה הציבורית, פנים וחוץ, במסגרתו תוכנן מטבח נוח עם משטחי עבודה רחבים ומגוון פתרונות אחסון תחתיים ועיליים, וגם מטבח חוץ. המטבח בהיר יוצר מראה פתוח שמתמזג היטב עם פינת האוכל והסלון. בשניים מקירות המטבח תוכננו פתחים שפונים החוצה, מעניקים רעננות ומייצרים כתמי צבע ירקרקים שבולטים על רקע גוון החזיתות הבהיר.

המטבח לפני השיפוץ, צילום: ללא
המטבח אחרי השיפוץ, צילום: שירן כרמל

פינת האוכל

שולחן אוכל פתוח באופן קבוע למקסימום, כך שהמראה הוא מראה מזמין ונדיב. פינת האוכל ממוקמת בין חלל המטבח לסלון, ומייצרת סוג של הפרדה בין החללים.

פינת האוכל לפני השיפוץ, צילום: ללא
פינת האוכל אחרי השיפוץ, צילום: שירן כרמל

המרפסת

בשטחי החוץ תוכנן אזור לארוחות וגם לישיבה מסביב לשולחן אש. הצמחיה שנבחרה היא כזאת שמייצרת מראה ירוק וחי כל השנה ומשלבת גם עצי פרי. בין הצמחיה השופעת מוקם ספסל שמאפשר פתרונות ישיבה נוספים, במקרה של מספר גדול של אורחים.

המרפסת לפני השיפוץ

המרפסת אחרי השיפוץ, צילום: שירן כרמל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר