מחקר חדש: זאת הסיבה שאתם צריכים לקרר את הבירה שלכם

מתברר שלטמפרטורת הנוזל יש השפעה מולקולרית על המשקה • לכן טעמו יהיה "אלכוהולי" וטעים יותר, אם הוא יוגש קר כקרח • כל הפרטים

מזיגת פחית בירה לכוס שתייה. צילום: Getty Images

חובבי וחובבות בירה, זה לגמרי בשבילכם: מחקר מוכיח כי כוס הבירה שאתם נהנים ללגום בבילוי חברתי, או סתם אחרי יום מעייף או חם במיוחד, אכן תהיה טעימה יותר אם תוגש קרה כקרח (שהרי אין מבאס יותר מללגום בירה פושרת).

אז אם תמיד הרגשתם שלבירה קרה יש טעם "אלכוהולי" יותר, כנראה שאתם צודקים. במחקר שנערך באוניברסיטת המדע והטכנולוגיה בסין ופורסם לאחרונה בכתב העת Matter, החוקרים מצאו כי הטמפרטורה של הנוזל משנה את הצורה בהן מסדרות המולקולות של המים והאתנול (האלכוהול) במשקה. השינוי בצורה המולקולרית משפיע על טעם המשקה.

בירה קרה כקרח, צילום: אורן בן חקון

כאשר המולקולות של האתנול הסתדרו סביב המים בצורת פירמידה, הטעם היה פחות "אלכוהולי" מאשר כשהן הסתדרו בצורת שרשרת, כך שניתן היה לראות כי אכן יש שינוי במשקה ברמה המולקולרית כאשר הטמפרטורה שלו משתנה.

במחקר, שבוצע במעבדה, החוקרים בחנו גם את היחס בין כמות האלכוהול (אתנול) שבמשקה לבין הצורה המולקולרית. בריכוזים נמוכים של אלכוהול - האתנול אכן יוצר מסביב למים אשכולות שצורתם דמויות פירמידה, ואילו בריכוזים גבוהים יותר, צורת האשכולות מזכירה יותר שרשרת.

במחקר נמצא כי הייתה עלייה משמעותית במבנה השרשרת במשקאות שהכילו אלכוהול בריכוז של בין 5% ל-11%, כאשר אלה הוגשו בטמפרטורה של 41 מעלות פרנהייט שהן כ-5 מעלות צלזיוס, טמפרטורת הבירה.

רק תשתו במידה, צילום: GettyImages

בירות "קלות" מכילות לרוב בין 4% ל-5% אלכוהול. בירות רגילות מכילות ריכוז אלכוהול שנע בין 5% ל-6% ובירות קראפט (בירות בעבודת יד) המכילות ריכוזי אלכוהול הנעים בין 6% ל-10%.

"בטמפרטורה נמוכה, אשכולות הטטרהדרון (צורת הפירמידה) היו בריכוז נמוך", הסביר החוקר הראשי במחקר, ליי ג'יאנג, "וזו הסיבה שאנחנו שותים בירה קרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר