"מחכה שהמילה 'הומו' לא תהיה קללה": עוד ניצחון לקהילת הלהט"ב בישראל

איסור טיפולי ההמרה מהווה עוד שלב בדרך לשוויון לקהילת הלהט"ב • "בשנת 2022, אנחנו כאן ובכל מקום, אי אפשר לשנות אותנו וגם אי אפשר להתעלם מאיתנו"

מצעד הגאווה. ארכיון, צילום: קוקו

הידיעה על איסור טיפולי ההמרה שנכנס אתמול (שני) לתוקף, הכתה גלים ברחבי הרשת. "כשהייתי בישיבה עברתי טיפול המרה במטרה להיות בסדר בעיני הקדוש ברוך הוא ולהשתנות. זה הביא למקומות הנמוכים ביותר שאפשר להעלות על הדעת, לאובדנות, דיכאון ושנאה עצמית", מספר שי ברמסון בן 34 מנתניה.

ברמסון, מוסיף כי "לא מעט זמן לאחר הטיפול הכושל, קיבלתי את עצמי והבנתי מה עברתי. ראיתי שאין סתירה בין הזהות הלהט"בית והזהות היהודית, ושאפשר לחיות עם השתיים. התחלתי להיאבק בהמרה ולעורר מודעות לנזקים שלה. לאחר שהתנדבתי בכמה ארגונים גאים, הפכתי ליושב ראש חברותא, עמותה להומואים דתיים. הקהילה הלהט"בית הדתית היא זו שהכי נפגעת מהמרה. טיפולי המרה הם שקר והם מסוכנים".

ניצן הורביץ תורם דם,

נראה שהקהילה הגאה בדרך לשוויון. במהלך החצי שנה האחרונה, קהילת הלהט"ב לאט לאט מצליחה לרשום עוד ועוד הישגים.

זה התחיל באישור פונדקאות לזוגות חד מיניים, המשיך בתקציב של המשרד לשוויון חברתי והשמת רכזי להט"ב בכל המועצות והעיריות בישראל (למי שרצה), המשיך בסבסוד שינוי קול לטרנסג'נדרים, ביטול האפליה במתן תרומות דם, ועכשיו כאמור גם נאסר לעשות טיפולי המרה בישראל.

אנחנו כאן ובכל מקום, אי אפשר לשנות אותנו וגם אי אפשר להתעלם מאתנו. הציבור במדינת ישראל וגם הפוליטיקאים, מבינים כי קהילת הלהט"ב היא חלק בלתי נפרד מהמדינה, וכי אנחנו בכל חברה ובכל מגזר. אפילו חברת הכנסת איבתיסם מרעאנה פועלת לפתוח בית לנוער להט"בי בחברה הערבית. אנחנו בכל מקום, כבר אמרתי?

נראה כי אנחנו קרובים מאי פעם להרגיש שווים, ועדיין הדרך עוד ארוכה. אני כבר לא יכול לחכות ליום שהמילה "הומו" לא תהיה קללה בישראל, שטרנסג'נדריות לא יסבלו מאלימות ואפליה במקומות עבודה, ושבכללי כל הקהילה הגאה תרגיש ביטחון פיזי ורגשי כמו שמגיע לכל אדם להרגיש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר