הותר לפרסום: שלושה חיילי צה"ל נהרגו מירי חמאס למעבר כרם שלום

הנופלים: סמ"ר ראובן מרק מרדכי אסולין מרעננה וסמ"ר עידו טסטה מירושלים, שניהם בני 19 מחטיבת גבעתי; סמ״ר טל שביט, בן 21, מכפר גלעדי, מחטיבת הנח"ל • דיווח: ראש ה-CIA יגיע לישראל השבוע וייפגש עם נתניהו • בכיר בחמאס: "לא נסוגנו מהמו"מ ולא השבנו בשלילה לטיוטה המצרית" • בצה"ל תוקפים משגרים שירו ברפיח לעבר כרם שלום • מקור מצרי: "יש התקדמות חיובית במשא ומתן"

תיעוד: המטח לקריית שמונה // שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

היום ה-212 למלחמה: שלושה נפצעו באורח קשה היום (ראשון) במטח חריג של פצמ"רים מרפיח לכרם שלום. במקביל, גבר נפצע קל מהמטח בקריית שמונה, שבו נרשמו שתי נפילות וזוהו כ-40 שיגורים. קבינט המלחמה יתכנס אחר הצהריים. לצד זאת, נתניהו הדגיש בקולו ש"ישראל לא תסכים לדרישות חמאס".

עדכונים שוטפים

03:49: מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם גלנט: אוסטין הביע את תנחומיו על התקרית בכרם שלום בה נהרגו שלושה חיילי צה"ל. המזכיר הדגיש את את מחויבותו להחזרת החטופים, והדגיש כי על כל פעולה ישראלית פוטנציאלית ברפיח לכלול תוכנית לפינוי אזרחים פלשתינים ולשמור על הכנסת הסיוע ההומניטרי.

02:44: דיווח ערבי: תקיפה ישראלית בבעלבכ שבעומק לבנון, שלושה נפגעים. (שחר קליימן)

01:26: דיווח פלשתיני: תשעה הרוגים בתקיפת בית ברפיח. 

00:11: דיווח ערבי: ישראל תקפה שלושה אתרים במחוז דרעא בדרום סוריה בתגובה לשיגור לרמת הגולן. (שחר קליימן)

23:31: דובר חמאס בחו"ל אומר בראיון לרשת "אל-ערביה": "העמדה הרשמית שלנו למתווכים היתה שבסוף המו"מ הזה, ישראל תפסיק את התוקפנות הזאת באופן מוחלט וסופי, וכל כוחותיה ייסוגו מרצועת עזה. מבחינתנו זה קו אדום שאי אפשר לוותר עליו".

23:20: ישראל תוקפת בעיר דרעא. ככל הנראה תגובה לירי מסוריה.

22:29: הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חיילי צה"ל שנהרגו מירי חמאס למעבר כרם שלום מוקדם יותר היום (ראשון). לידיעה המלאה.

סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין, בן 19, מרעננה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בעוטף עזה.

סמ"ר עידו טסטה, בן 19, מירושלים, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בעוטף עזה.

סמ״ר טל שביט, בן 21, מכפר גלעדי, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל בקרב בעוטף עזה.

22:25: דיווח באתר "אקסיוס": ראש ה-CIA ביל ברנס צפוי להגיע השבוע לישראל, לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

22:03: מקורות מצריים אמרו לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד": "עדיין יש ניסיונות אמריקנים לשכנע את נתניהו לשלוח את צוות המשא ומתן לקהיר להתייעצות על התגובה שהציג חמאס לפני פרסום העמדה הסופית".

21:34: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק: יש לחץ על קטאר כדי שתפעיל לחץ על חמאס, אבל הקטארים דחו את הלחץ הזה. בסין יש מפגש בין הפלגים הפלשתינים, מקווים שהתוצאה תהיה סוף הפיצול. הערבות האמריקנית לא אמינה מבחינתנו. דורשים שסין, רוסיה וטורקיה יהיו ערבות.

21:28: צה"ל ושב"כ תקפו מרכז פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס במתחם אונר״א במרכז הרצועה. מאותו מתחן הוכוונו בשבועות האחרונים מספר פעולות טרור לעבר כוחות צה״ל במסדרון ואל עבר סיוע הומניטרי.

המפקדה שהותקפה שימשה כתשתית טרור מרכזית, ממנה תוכננו בשבועות האחרונים מספר פעולות טרור לעבר כוחות צה״ל במסדרון מרכז הרצועה.
בהכוונת מפקדה זו הועברו אמצעי לחימה למחבלים וכן אספקה לפעילי טרור במנהרות תת קרקעיות.

21:04: למרות שעמדו על דרישתם להפסקת המלחמה בעזה, בכיר בחמאס טוען הערב בדברים לערוץ א-שרק הסעודי: "לא נסוגנו מהמו"מ ולא העברנו תשובה שלילית לטיוטה המצרית. חיכינו למשלחת הישראלית בקהיר במשך יומיים והיא לא הגיעה".

עוד אמר: "אנחנו מחויבים להגיע להסכם ומוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן כאשר הצד השני יביע מוכנות לכך. ההצהרות של נתניהו ברורות שהוא לא יתחייב, אז יישום ההסכם פירושו שיושלם השלב הראשון - והוא יחזור למלחמה".

20:55: מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר: "ציון יום השואה והגבורה בעת הזו מסמל ומחזק את נחיצותו של צבא חזק, כשיר ומוכן להגנת מדינה עצמאית וריבונית המוקפת באויבים הרוצים בהשמדתה. הצבא כשל בהגנתה על אזרחי ישראל בשביעי באוקטובר. הצבא מתחייב לשאת באחריות על שקרה, להפיק לקחים ומתחייב לשנות את המצב".

הוא התייחס להתקפה של אירן על ישראל: "האויב האיראני רצה להכות בנו בעוצמה ופגש את חומת המגן של מדינת ישראל. הוא פגש את חיל האוויר במיטבו. היה זה קרב תובעני ומאתגר שיכולנו לו. היה זה קרב בקנה מידי היסטורי שנכנס לפרקי צה"ל, המדינה והעם כולו. אני מתחייב שנעשה הכל כדי לממש את ההבטחה להגן על מדינתנו מכל צר ואויב".

20:20: תושבים באזור אשדוד והשפלה מדווחים על פיצוצים חזקים; ייתכן שהמקור הוא מהתקיפות בעזה. 

20:02: משפחות החטופים מחזיקות את תמונתו של ניצול השואה שנמצא בשבי חמאס.

משפחות החטופים בקריה עם תמונתו של שלמה מנסור, ניצול השואה שנמצא בשבי חמאס, צילום: ללא
מחאת המשפחות השקטה בקריה, צילום: ללא
משפחות החטופים בקריה, ביום השואה, צילום: ללא

20:00: מחאת משפחות החטופים מול הקריה. עם כניסת יום השואה, המשפחות עברו למחאה שקטה.

בשקט מופתי על רקע יום השואה - משפחות החטופים מול הקריה

19:51: מקורות מצריים מסרו לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד": קיבלנו את תגובת חמאס להצעה והיא הועברה לצד הישראלי. הועלו כמה חלופות ותרחישים כדי להתגבר על נקודת המחלוקת העיקרית הקשורה לעצירת המלחמה. תהליך המשא ומתן עדיין בעיצומו והמתווכים נאבקים להגיע להסכמה".

19:15: חמאס העביר את תשובתו בנוגע למו"מ למתווכות. (שחר קליימן)

19:14: שני שיגורים נוספים מלבנון לכיוון קרית שמונה. נפילות בשטחים פתוחים ללא נפגעים. ללא אזעקה. (עידן אבני)

18:57: מצעד החיים פולין 2024:  בני נוער יהודיים מפנמה אוחזים בשלטי חטופים במחנה ההשמדה בירקנאו.

בני נוער מפנמה אוחזים בשלטי חטופים על פסי הרכבת בכניסה למחנה ההשמדה בירקנאו, צילום: יוסי זליגר

18:52: בכיר חמאס אוסמה חמדאן: המטח של גדודי אל-קסאם לכרם שלום הוא מסר לישראל - אף פעולה ברפיח לא תהיה כמו שהיא מדמיינת. (שחר קליימן)

18:33: דיווח ברויטרס: גורם רשמי אמר לסוכנות הידיעות כי ראש ה-CIA וויליאם ברנס ימריא לדוחא לפגישת חירום עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני. עוד ציין אותו גורם כי "השיחות קרובות לפיצוץ". 

18:27: בליץ מדיני על ישראל: נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח עם רה"מ, בנימין נתניהו כדי להניא אותו מכניסה לרפיח. מקרון לחץ על הסכם במו"מ בין ישראל לארגון הטרור חמאס. (שירית אביטן כהן)

18:22: מחשש לפעולה ברפיח: ממשל ביידן עיכב בשבוע שעבר משלוח נשק אמריקני לישראל, כך דווח באתר "אקסיוס" בידי ברק רביד.

18:17: מניין הנפגעים מירי הפצמ"רים לכרםשלום עלה ל-14.

18:10: בשעה זו מתכנס קבינט המלחמה.

17:55: בכיר בחמאס לרשת אל-ג'זירה: משלחת חמאס עזבה את קהיר לדוחא כדי לקיים התייעצויות אחרי יומיים של מו"מ. (שחר קליימן)

17:46: בתום שיחות המשא ומתן בקהיר, משלחת חמאס תחזור לסבב התייעצות פנימית. בשלב זה, טרם מסר ארגון הטרור את תשובתו להצעה הישראלית למו"מ שהועברה לו באמצעות המתווכות.

17:41: צביקה מור, אביו של איתן מור החטוף בעזה בקריאה לקבינט המלחמה: "אנחנו רוצים או ניצחון או ניצחון אין משהו אחר. לא מוכנים לקבל סבל, לא מוכנים לקבל פגיעה נוספת בכבודם של ישראל". (חנן גרינווד)

צביקה מור, שבנו חטוף ברצועת עזה: ״רוצים ניצחון או ניצחון , אין משהו אחר״ // ציפי שליסל, TPS

17:33: מועצת זכויות האדם של האו"ם על החלטת ישראל להפסיק את שידורי אל-ג'זירה בישראל: "מצרים על החלטת הממשלה לסגור את אל-ג'זירה בישראל. עיתונות חופשית ועצמאית חיונית להבטחת שקיפות ואחריות. חופש הביטוי הוא זכות אדם בסיסית ואנו קוראים לממשלה לחזור בה מהאיסור".

17:09: דיווח ראושני: פלשתינים יידו אבנים לעבר רכבים בכביש ירושלים גוש עציון בין צומת אל חאדר למחסום המנהרות. אין נפגעים כתוצאה מהאירוע. (חנן גרינווד)

17:02: ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, אמר לאחר מטח רקטות כבד היום על הצפון: "תושבינו כבר שבעה חודשים פליטים בארצם. יש פה זלזול מוחלט בחיי אדם. חלק מהתושבים כבר איבדו תקווה ולא יחזרו, העסקים קרסו והם נאנקים תחת נטל החובות ההולך ומצטבר. ערב יום השואה במדינת ישראל ואני קורא לממשלת ישראל לפעול עם תכנית נחושה וברורה בצפון! אבדן האמון, אי הוודאות ותחושת חוסר הבטחון, הם עוד שלב באי יכולת הציבור להכיל!". (עידן אבני)

יירוטים במטח הכבד מלבנון, צילום: ללא

17:00: החליטו ומימשו: הופסקו שידורי ערוץ אל-ג'זירה בישראל.

הופסקו שידורי ערוץ אל-ג'זירה בישראל, צילום: ללא

16:52: מטוסי קרב השמידו את המשגר ממנו בוצעו השיגורים לעבר מרחב כרם שלום. נוסף לכך, מטוסי חיל האוויר תקפו מבנה צבאי בסמוך למקום שיגור הצמ"רים מעזה. כאמור, השיגורים בוצעו על ידי ארגון הטרור חמאס סמוך למעבר רפיח, כ-350 מטרים ממחסות אזרחיים. (לילך שובל)

מטוסי קרב השמידו את המשגר ממנו בוצעו השיגורים לעבר מרחב כרם שלום // דובר צה"ל

16:47: במטח הכבד לצפון זוהתה פגיעה ישירה בבית התמחוי "בתיה", שמופעל ביד הקרן לידידות, בקריית שמונה. במקום היו עובדי בית התמחוי שסיימו הכנת משלוחי מזון לקשישים שעדיין מתגוררים בעיר, אולם הם לא נפגעו מהירי.

פגיעה ישירה בבית התמחוטי "בתיה" בקריית שמונה שמופעל בידי הקרן לידידות, צילום: הקרן לידידות

16:45: בושה: שיר למען חטוף בעזה הוא תוכן תומך טרור? חשבון הטיק טוק של עיריית הרצליה נחסם בגלל העלאת שיר למען עומר שם טוב החטוף בעזה. הטענה מדובר בתוכן טרור. העירייה העלתה בחשבון הטיקטוק שלה בשבוע שעבר שיר שנכתב למען עומר שם טוב, תושב העיר החטוף בעזה. היום התברר לעירייה כי טיקטוק, לאחר פרסום השיר חסמה את העמוד בטענה שמדובר בתוכן טרור. לידיעה המלאה. (ירון דורון)

לצפייה בשיר שהעלתה משפחת שם טוב,שבנה עומר בשבי חמאס:

16:38: השר ניר ברקת אמר לרגל יום השואה ובהמשך לדברי רה"מ: ״כפי שלא השאירו רבע מהנאצים אחרי השואה - אסור להשאיר רבע מחמאס. לממשלת ישראל קיימת חובה מוסרית להשמיד את חמאס אחרי טבח 7 באוקטובר. ממשלה שלא תשמיד את חמאס - אין לה זכות קיום. במקום להמשיך להכיל ולספוג חובתה של ישראל להגן על ביטחון אזרחיה ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה כדי להבטיח ששואה נוספת לא תקרה״. (אריאל כהנא)

שר הכלכלה ניר ברקת, צילום: אורן בן חקון

16:36: לאחר שדובר צה"ל הודיע כי מעבר כרם שלום נסגר לתנועת משאיות בעקבות ירי הפצמ"רים שבעקבותיו עשרה נפצעו מהם שלושה במצב קשה, בתנועת צו 9 תקפו: "למה היה צריך לחכות לפגיעה כל כך קשה כדי לסגור את המעבר? צה"ל חייב להשאיר את המעבר סגור. לא ייתכן שמדינת ישראל תשתוק ותמשיך להעביר סיוע לארגון הטרור".

מפגינים חוסמים את הסיוע ההומניטרי במעבר כרם שלום, צילום: אמהות הלוחמים

16:33: במטח האחרון לצפון זוהו נפילות בשטחים פתוחים במורדות הגולן. כתוצאה מהנפילות התפתחה שריפה באזור. אין נפגעים כתוצאה מהאש. (עידן אבני)

16:27: בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו כ-40 שיגורים שחצו לעבר שטח מדינת ישראל, חלקם יורטו. כרגע לא דווח על נפגעים. (עידן אבני)

16:25:בעקבות הפשיטות על משרדי אל-ג'זירה בירושלים, נמסר מהרשת: "אנחנו מגנים את הפעולה הנפשעת של ישראל הפוגעת בזכויות האדם לקבלת מידע. אנו מדגישים את זכותנו להמשיך ולספק שירות לציבור ברחבי העולם, דבר המובטח על ידי אמנות בינלאומיות. ננקוט בכל האמצעים בפני ארגונים בינלאומיים ומשפטיים כדי להגן על זכויותינו והצוותים שלנו. ננקוט בכל האמצעים בפני ארגונים בינלאומיים ומשפטיים למען זכות הציבור לדעת". (שחר קליימן)

16:22: החרם על אלג'זירה: פקחי משרד התקשורת בגיבוי משטרת ישראל פושטים בשעה זו על משרדי אלג׳זירה בירושלים ומחרימים את ציוד הערוץ. (שירית אביטן כהן)

פינוי משרדי אל-ג׳זירה // משרד התקשורת

16:18: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לרגל ערב יום השואה: "הערב נתייחד עם זכרם של מיליוני אחינו ואחיותינו שנרצחו בשואה. השורדים הגיבורים האלה צודקים. בשואה הנוראה היו מנהיגים גדולים בעולם שעמדו מנגד, ולכן הלקח הראשון של השואה הוא זה: אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. ואם אנו צריכים לעמוד לבד - נעמוד לבד. לכן, נגן על עצמנו בכל דרך, נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו - ברצועת עזה, בגבול הצפון, בכל מקום". (שירית אביטן כהן)

נתניהו בפגישה עם שורדי שואה משיאי משואות, צילום: מעיין טואף/לע"מ

רה"מ ערב יום השואה: "נגן על עצמנו בכל דרך, נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו - ברצועת עזה, בגבול הצפון"// איתי בית-און ובן פרץ, לע"מ

15:45: שר הביטחון גלנט נכנס הבוקר לרצועה, וקיים סיור במרחב. הוא אמר ללוחמים: ״מזהים סימנים שהחמאס לא מתכוון ללכת לשום מתווה - המשמעות הברורה: פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר, ובמקומות נוספים בכל רחבי הרצועה״. (לילך שובל)

גלנט במרכז עזה: "פעולה עצימה ברפיח, בזמן הקרוב ביותר", צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

15:37: חמאס נגד ההחלטה לסגור את שידורי אל-ג'זירה בישראל: "הפרה ברורה של חופש העיתונות ונקמה בערוץ שחשף את פשעי הכיבוש". (שחר קליימן)

15:36: אזעקות הופעלו בשורת יישובים בצפון.

15:04: דובר צה"ל הודיע כי מעבר כרם שלום נסגר למעבר משאיות עם סיוע הומניטרי בעקבות מטח הרקטות שנורה מרפיח למרחב. כמו כן, דובר צה"ל אישר כי זוהו "כ-10 שיגורים שחצו מסמוך למעבר רפיח לעבר מרחב כרם שלום".

14:36: תיעוד: לוחמי אש פועלים בזירות הנפילות בקריית שמונה. (עידן אבני)

תיעוד מקריית שמונה, צילום: כיבוי והצלה

14:15: חמאס קיבל אחריות על המטח שנורה ממרחב רפיח לכרם שלום. בהודעה טען ארגון הטרור כי כיוון ל"בסיס צבאי". (שחר קליימן)

14:09: מועצת אשכול: "לפני זמן קצר נורה מטח רקטות לאזור כרם שלום. מספר רקטות התפוצצו בשטח פתוח וישנם נפגעים במקום". (איליה יגורוב)

14:05: המטח לכרם שלום: נפגעים מפצמ"רים ששוגרו מרפיח. בצה"ל נערכים לתקיפות מסיביות. (לילך שובל)

13:45: גבר נפצע קל מרסיסים במטח לקריית שמונה.

13:39: נתניהו מתייחס למגעים: "מוכנים להפוגה בלחימה, אך לא נסכים לדרישות חמאס". לכתבה המלאה (שירית אביטן כהן)

"לא נסכים לדרישות חמאס". נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם

13:31: צבע אדום בכרם שלום.

13:28: בהמשך להתרעות בצפון הארץ: זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר שטח הארץ, חלקם יורטו. כרגע לא דווח על נפגעים. (עידן אבני)

13:24: השרים תקפו את נתניהו בישיבת הממשלה. רה"מ התעקש: "ניכנס לרפיח, צריך מכם אחדות". (שירית אביטן כהן)

13:20: דיווח על 2 נפילות במרכז קריית שמונה, הפסקות חשמל בעיר. (עידן אבני)

הנפילות בקריית שמונה, צילום: ללא

13:11: רצף אזעקות בקרית שמונה, משגב עם, מרגליות, תל חי, הגושרים, בית הלל ודפנה שבגליל העליון.

13:00: אזעקה בקרית שמונה.

12:56: שרי המחנה הממלכתי לא הגיעו לישיבת הממשלה ולא השתתפו בהצבעה על סגירת אל-ג׳זירה. (אמיר אטינגר)

12:52: הממשלה החליטה: אל-ג'זירה בישראל ייסגר. (אריאל כהנא)

רשת אל־ג'זירה, צילום: רויטרס

12:12: מקורות בחמאס ממשיכים לפזר אופטימיות למרות שעד כה אין ויתור מפורש על התנאי שלהם הפסקת המלחמה. גורמים בארגון הטרור מסרו לרשת א-שרק כי "אין מכשולים מהותיים בפני עסקת חילופי שבויים. הטיוטה המצרית מקובלת ואנחנו זקוקים לכמה הבהרות בעניין התנאים". (שחר קליימן)

11:56: דובר צה״ל: לוחמי אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה, משמידים תשתיות טרור ומחסלים מחבלים: בתקיפות חיל האוויר בהכוונת אוגדה 99, אמ"ן ושב"כ חוסלו מחבלי חמאס, בהם מחבל מרכזי מגדוד אל-בורייג'. בתקיפה נוספת חוסלו שלושה פעילי נח'בה שחלקם לקחו חלק במתקפת הטרור בשבעה באוקטובר. (לילך שובל)

פעילות כוחות אוגדה 99 במרכז רצועת עזה // דובר צה"ל

11:40: מקור מצרי שומר על אופטימיות בפני התקשורת הערבית: יש התקדמות חיביות במשא ומתן ומה שמופץ על תנאי העסקה בתקשורת לא מדויק. ממשיכים בהתייעצויות עם הצדדים". (שחר קליימן)

11:26: דיווח בלבנון: שלושה מחוסלים בתקיפה ישראלית בכפר מיס אל-ג'בל בדרום המדינה. (שחר קליימן)

10:58: דוברות המשטרה: חשד לניסיון פיגוע שסוכל ע״י השוטרים בעיר העתיקה בירושלים: באחד משערי הכניסה להר הבית, הבחינו השוטרים בחשודה צעירה שעוררה את חשדם כשידה מתחת לכיסוי ראש. הם החלו לתשאל ולבדוק את החשודה, שסרבה להוציא את ידה ולהוראות השוטרים במקום. לאחר שהחלו בנוהל מעצר חשוד, בשלב מסוים במהלך הבידוק היא שלפה סכין. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב שהיו במקום השתלטו עליה בכוח, והעבירו אותה לחקירה במרחב דוד. אין נפגעים לכוחותנו. כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום, והחלה חקירה של נסיבות המקרה. (יורי ילון)

הסכין שנתפסה, צילום: דוברות המשטרה

08:24: מקורות הבקיאים במשא ומתן בקהיר אמרו הבוקר לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי בינתיים "האווירה חיובית". לפי הדיווח, זה מצביע על אפשרות להגיע להסכם שביתת נשק אחרי שארה"ב והמתווכות הפעילו לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להרחיק אותו מהאיום לפלוש לרפיח. הם הדגישו כי עשרת הימים האחרונים היו עדים להתקדמות מעשית במשא ומתן שעשויה להיות מתוגרמת להכרזה על הודנה אם הפערים האחרונים שנותרו יטופלו בשעות הקרובות. (שחר קליימן)

07:46: גורם ערבי בכיר צוטט ב"סקיי ניוז" בערבית באומרו כי טיוטת ההסכם בין חמאס לישראל היא הטובה ביותר מאז תחילת המו"מ וקבלתה קרובה. עם זאת, אותו גורם הביע חשש מכך ש"כל אחד מהצדדים מסוגל לעשות שינוי של 180 מעלות ולחזור לנקודת ההתחלה". הוא הסביר כי "השיקולים הפרטיים של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וגם של כמה מראשי חמאס הם שמקשים על קבלת ההחלטה לאשר את העסקה המיוחלת".

07:36: האזעקות בגליל העליון: זוהה שיגור אחד, שנפל בשטח לבנון. (עידן אבני)

07:15: אזעקות בגליל העליון. (עידן אבני)

1:50: דיווחים פלשתיניים: חיל האוויר תקף מטרות ברפיח, ובמחנות המרכז ברצועת עזה.

1:00: דיווחים על פיצוצים חזקים ברפיח.

הפצצות ברפיח, צילום: ללא קרדיט

22:47: מקורות בחמאס לא-שרק: אם המשא ומתן ייכשל אז ישראל תישא במלוא האחריות מפני שהיא מסרבת להפסקת המלחמה ולנסיגת הצבא שלה. (שחר קליימן)

22:27: מקור מצרי אמר לאל-ערבי אל-ג'דיד כי הכדור כרגע במגרש של ישראל. ממשל ביידן נתן מה שאפשר לתאר כערבויות או הבטחות, כך שזה תלוי בתגובה הישראלית לתוצאות הפגישות בקהיר. (שחר קליימן)

22:21: חמאס בהודעה ל-AFP: לא הייתה התקדמות היום. המשא ומתן יימשך מחר. (שחר קליימן)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר