בקטאר מפעילים לחץ: "שוקלים לסגור את לשכת חמאס בדוחא"

גורם באמירות מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המהלך נבחן כחלק מבחינה רחבה יותר של תפקידה בתור מתווכת במלחמה ברצועת עזה • לדברי הגורם, "אם קטאר לא הולכת לתווך, הם לא יראו סיבה לשמור על הסניף של הלשכה שם"

הנייה וראש ממשלת קטאר . צילום: איי.פי, איי.אף.פי

קטאר עשויה לסגור את הסניף של הלשכה המדינית בחמאס בדוחא, כחלק מבחינה רחבה יותר של תפקידה בתור מתווכת במלחמה ברצועת עזה, כך מסר היום (שבת) גורם רשמי המכיר את הפרטים מהממשלה באמירות, לסוכנות הידיעות רויטרס.

לפני כמה ימים פרסמנו ב"ישראל היום" מפי מקור בקטאר כי האמירות מתרחקת מחמאס צעד אחר צעד, בעוד שההערכה היא כי השהות של הנהגת ארגון הטרור מחוץ לאמירות צפויה להימשך. בינתיים, ראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמאעיל הנייה, השלים שהות של כשבועיים בטורקיה ושב לקטאר.

שר החוץ הקטארי, צילום: אי.אף.פי

על פי הדיווח ברויטרס, האמירות המפרצית שוקלת אם להרשות לחמאס להמשיך לתפעל את סניף הלשכה המדינית שלו בדוחא, והבחינה הרחבה יותר כוללת בחינה אם להמשיך לתווך בכלל במלחמה ברצועת עזה, הנמשכת כבר שבעה חודשים.

לדברי הגורם, "אם קטאר לא הולכת לתווך (במשא ומתן), הם לא יראו סיבה לשמור על הסניף של הלשכה שם. זה חלק מבחינה מחדש". עם זאת, הוא ציין כי הבחינה מחדש תושפע מתוצאות המשא ומתן הנוכחי להפסקת אש ולעסקת חטופים. במגעים אלה, אגב, קטאר כן לוקחת חלק, ואף שלחה בשבת משלחת לקהיר.

בכיר חמאס חאלד משעל בקטאר (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

קטאר אירחה את הלשכה המדינית של ארגון הטרור לאחר שהנהגתה עזבה את סוריה על רקע מלחמת האזרחים במדינה שפרצה ב-2011. האמירות הושפעה רבות מהאידיאולוגיה של האחים המוסלמים, בעקבות שהותו של אחד מהמנהיגים הרוחניים של התנועה, שייח' יוסוף אל-קארדווי.

לפני כמה ימים אמר ל"ישראל היום" מקור בקטאר כי אחת הסיבות שהאמירות מתרחקת מחמאס קשורה לרצונה לשמור על תדמיתה.

בתוך כך, במהלך הלילה (בין שישי לשבת) דווח ב"וושינגטון פוסט" כי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר לראש ממשלת קטאר שעל המדינה לסלק מדוחא את בכירי חמאס אם ימשיכו להתנגד לעסקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר