טיסות ממשיכות להתבטל: אלו החברות שעדיין לא חזרו לארץ מהמתקפה האיראנית

חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה מאז המתקפה, אך רובן כבר חזרו • שלוש חברות שצפויות לחזור בימים הקרובים הן KLM ההולנדית, סוויס השוויצרית ובראסלס הבלגית

לוח טיסות בנתב"ג. צילום: איי.פי.

חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל ומישראל בתחילת השבוע שעבר, אך מאז רובן הספיקו לחזור. לופטהנזה, אוסטריאן, אייר פראנס, בריטיש איירווייז ועוד רבות כבר מפעילות טיסות לישראל, אך יש גם מי שעדיין לא חזרו ועוד אין תאריך וודאי לחזרתן.

כזכור, חברת התעופה שביטלה את הטיסות לטווח הרחוק ביותר היא איזיג'ט הבריטית, חברת תעופה שהפעילה טיסות לואוקוסט מישראל למגוון יעדים ברחבי אירופה ולאחרונה ביטלה את טיסותיה לארץ עד סוף חודש אוקטובר. אייר קנדה ביטלה בשלב זה את הטיסות לישראל עד תחילת חודש יוני וכרגע אין טיסות ישירות בין ישראל לקנדה.

איזיג'ט, צילום: אי.אף.פי

אייר אינדיה ביטלה את כל טיסותיה לישראל עד 1 במאי וכרגע לא ברור אם תחזור מיד לאחר התאריך הזה או שמא תמשיך לבטל גם מעבר אליו. ההשפעה של אייר אינדיה היא משמעותית כיוון שהיא היחידה שמפעילה טיסות ישירות בין ישראל להודו וישראלים רבים הזמינו דרכה גם טיסות המשך ליעדים נוספים ברחבי המזרח, כולל לחופשת הפסח.

חברת התעופה האמריקנית יונייטד הפסיקה את כל טיסותיה לישראל עד 2 במאי בשלב זה. ישנם נוסעים שמקבלים הודעות ביטול גם מעבר לתאריך הזה, אך ייתכן שזה נובע בעקבות העובדה שהחברה הייתה אמורה להוסיף טיסות לישראל במהלך חודש מאי. יונייטד הייתה חברת התעופה האמריקנית היחידה שהפעילה טיסות ישירות לישראל וכרגע אל על היא חברת התעופה היחידה שפעילה בקווים שבין ארה"ב לישראל.

מטוס של "יונייטד איירליינס", צילום: יח"צ

שלוש חברות שצפויות לחזור בימים הקרובים, אם לא יהיו שינויים, הן KLM ההולנדית שצפויה לחזור מחר (חמישי), סוויס השוויצרית שצפויה לחזור ביום שישי הקרוב ובראסלס הבלגית שביטלה את טיסותיה לארץ עד 28 באפריל וכרגע לא הודיעה על שינויים מעבר לכך.

על פי ההערכות, יותר מ-60 אלף נוסעים הושפעו כתוצאה מאותה מתקפה איראנית על ישראל וביטולי הטיסות שנבעו כתוצאה מכך. כאמור, רוב החברות כבר חזרו ומצב התעופה בישראל מתחיל להתאזן באופן יחסי לתקופה.

מטוס של KLM, צילום: רויטרס

חברות תעופה זרות רבות עדיין לא חזרו לישראל מתחילת מלחמת חרבות ברזל וביניהן TAP הפורטוגלית, אמריקן איירליינס, דלתא, וירג'ין אטלנטיק, אמירייטס, קתאי פסיפיק, קוריאן, טורקיש איירליינס, פגסוס וחברות תעופה נוספות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר