החשמליות מגיעות גם לשוק ה-0 ק״מ

לאחר שהסתיים משבר השבבים העולמי ובעיות המלאי שהופיעו בעקבותיו, חוזר ענף הרכב להיות תחרותי יותר וקטגוריית ה-0 ק״מ התעוררה שוב לחיים, הפעם עם חידוש מעניין: מכוניות חשמליות 0 ק״מ שמוצעות בהנחות עד 10%

שוק רכבי ה-0 ק״מ היה עד להגעת וירוס הקורונה חלק משמעותי ממכירות הרכב החדש בישראל. הרעיון היה פשוט: חברות הליסינג ומגרשי הטרייד-אין הגדולים היו רוכשים כמויות גדולות של מכוניות, נהנות מהנחה מרשימה מיבואני הרכב, ומציעות באופן מיידי חלק מהמכוניות למכירה כחדשות עם 0 ק״מ ואחריות לרוב מלאה מבית היבואן, עם חיסכון של קרוב ל-10% בממוצע בתמורה לרישום הבעלים ברכב כיד 01, מה שאומר שהוא יד שניה.

עוד מ-wheel.co.il

עבור מי שמחזיק את הרכב כשנתיים לפחות, מדובר היה בעסקה שבחלק גדול מהמקרים היתה אטרקטיבית. הקורונה שהגיעה לחיינו במהלך 2020, פגעה בשרשרת הייצור העולמית וגרמה בשנה לאחר מכן למשבר שבבים עולמי ולבעיות אספקה משמעותיות, אשר הובילו לצמצום מלאי הרכב בארץ ובעולם, מהלך שפגע גם בשוק ה-0 ק״מ שסבל ממחסור משמעותי ברכבים שלווה בעליית מחירים חדה. לשמחתנו, המשבר חלף מהעולם, מפעלי הייצור חזרו לתפוקה מלאה ועימם גם מלאי המכוניות שחזר לימים של שגרה.

החידוש המעניין יותר בשוק ה-0 ק״מ בתקופה האחרונה, נוגע להצטרפותן של החשמליות הראשונות שמגיעות לקטגוריה, בימים בהם רכב חשמלי הפך לסחורה חמה בשוק הרכב ובארץ מרכז כיום כמעט רבע ממכירות הרכב החדש. לדברי שי בן עזרי, סמנכ״ל מסחרי בחברת טרייד מוביל, מהשחקניות הגדולות בארץ בשוק היד שניה: ״חשמליות 0 ק״מ הפכו לקטגוריה מסקרנת המהווה כ-25%-30% ממסירת רכבים חדשים במגרשי הרכב ומתאימות במיוחד לצרכנים המחפשים רכב לשנתיים או יותר .

חשוב לזכור שמעבר לחווית הנהיגה החשמלית שמציעים הדגמים החשמליים, הם נהנים לעת עתה גם מעלויות אחזקה נמוכות ביחס לרכבים המונעים בדלק, וגם 2 החסמים המרכזיים במעבר לרכב חשמלי (עלות הסוללה היקרה והתקנת עמדת טעינה ביתית בבניינים משותפים) נמצאים במגמת ירידה בשל האחריות הנדיבה לסוללות אשר נעה כיום סביב ה-7-8 שנים או 160 אלף ק״מ, כאשר בדגמים מסוימים כבר מגיעה לעד 10 שנים או 200,000 ק״מ. בשנים הקרובות אנו צפויים לראות גם יותר יבואנים שיציעו הרחבת אחריות לסוללה בעלות של כמה מאות שקלים לשנה לתקופה נוספת מעבר לאחריות הרגילה. גם התקנת עמדת טעינה ביתית הינה סיפור לא זול, ונעה סביב ה-5,000 שקלים במקרים פשוטים של התקנה וחוצה בקלות את רף ה-10,000 שקלים כאשר מדובר בהתקנות מסובכות בבניינים משותפים. גם כאן נכנסת הטכנולגיה לשוק בקצב מהיר, עם שלל חברות שמציעות כיום פתרונות שונים למגדלי מגורים, אשר מוזילות משמעותית את מחיר ההתקנה. לדברי טרייד מוביל, בחלק מהדגמים שהם מוכרים כיום, מוענקת גם עמדת טעינה והתקנה בסיסית במתנה.

אז כמה כסף תוכלו לחסוך? בטרייד מוביל מספרים על הנחות שיכולות להתקרב ל-10% וממליצים על ג’ילי גיאומטרי C אשר נהנית, על פי מחקרים, מסטייה הנמוכה ביותר בין הצהרת יצרן (485 ק”מ) לבין הביצועים בפועל, ומוצעת למכירה ב- 155,900 ₪.

רכב מומלץ נוסף הוא רכב הפנאי המשפחתי BYD אטו 3 או המשפחתית הקומפקטית BYD דולפין המציגים טווחים של 420 ק”מ, ומשווקים בהנחה של אלפי שקלים.

לצרכנים אשר יכולים להסתפק ב-300 ק”מ בין טעינות, סרס 3 (טווח 330 ק״מ) מוצעת למכירה ב-137,900 ₪ בלבד, ומציגה ג׳יפון אופנתי, מרווח ומאובזר. חשוב כמובן לזכור שנתוני הטווח שמצהיר עליו היצרן גבוהים לעיתים משמעותית מטווח הנסיעה בפועל ויש להתאים את רכישת הרכב לצרכים של המשפחה, ולבדוק עלויות התקנת עמדת טעינה לפני שחותמים על עסקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר